Elektronické dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti
a register dohôd
- dňa 01.03.2025 NCZI spúšťa modul eDohody a register dohôd o poskytovaní zdravotnej starostlivosti
- elektronické dohody sa týkajú všeobecnej ambulantnej zdravotnej starostlivosti (VLD, VLDD) a primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti
- v registri dohôd budú dňa 01.03.2025 na základe údajov zo zdravotných poisťovní nahraté platné dohody
- čo najskôr, najneskôr do 31.05.2025 je potrebné vlastný zoznam kapitovaných pacientov porovnať so zoznamom v registri dohôd vedenom NCZI a prípadných chýbajúcich pacientov zapísať do registra dohôd. Zároveň obvyklým spôsobom budete zasielať prírastky a úbytky do zdravotných poisťovní cez dávku 748n (posledná dávka bude za máj 2025).
- od 01.06.2025 bude podkladom pre zúčtovanie kapitačných platieb zdravotnými poisťovňami register dohôd
- dohody o poskytovaní, ktoré sa zapisujú do registra dohôd (VLD. VLDD. GYN) sa budú uzatvárať elektronicky prostredníctvom občianskeho preukazu s elektronickým čipom alebo dokladom o pobyte s elektronickým čipom s použitím čítačky kariet. Ak osoba nemá občiansky preukaz s elektronickým čipom alebo doklad o pobyte s elektronickým čipom, alebo existujú iné prekážky, je poskytovateľ dohodu, ktorá sa zapisuje do registra dohôd povinný uzatvoriť v listinnej podobe a údaje z nej zapísať do registra dohôd bezprostredne po jej uzatvorení
- technické špecifikácie čítačky stanoví dodávateľ Vášho informačného systému; odporúčame začať používať čítačky až potom ako Vám to umožní dodávateľ softvéru; v prechodnom období do 31.05.2025 bude možné nové dohody uzatvoriť v listinnej forme a do registra dohôd ich zadať aj bez použitia čítačky;